9 Mayıs 2011 Pazartesi

Haftasonu Kaçamağı - Trabzon

Cumartesi sabahi Trabzon'a uctum ve gece döndüm. Neler yaptım, nereleri gördüm, neler yedim birazdan :))
Havaalanından Sümela Manastırı'na doğru yola çıktık, Sümela Manastırı'na 10 km kala Çoşandere Tesislerinde kahvaltı yaptık ve yöresel yemeklerin tadına vardık.

Saturday morning, I flied to Trabzon and returned to Istanbul at midnight. From the airport, we drove to Sümela Monastery. We had breakfast at Coşandere Facility on the way to Sümela Monastery. We tried traditional tastes.  



Trabzon minzi peyniri


kara lahana dolması
stuffed cabbage rolls

 Muhlama (Kuymak)
 Kaygana


Ve büyük an, yavaş yavaş Sümela Manastırı'na yaklaşıyoruz. Acayip görmek istediğim yerlerden biriydi ve şimdi ona çok yakındım.

We are very close to Sümela Monastery now and I am very excited. Sümela Monastery is the one, which I would like to see very much.




Hamsiköy'ün sütlacı ile meşhur olduğunu duymuştuk, Sümela Manastırı'nın ardından Hamsiköy'e doğru yol aldık. Sütlacımızı Katibin Yerinde yedik.

We heard that Hamsiköy is very famous for rice pudding and we drove to Hamsiköy, Katibin Yeri, to eat rice pudding.



Hamsiköy'den sonra Uzungöl'e doğru yola çıktık. Uzungöl, Trabzon'a 100 km uzaklıkta. Uzungöl'de alabalık yiyecektik.

We drove to Uzungöl to eat trout. Uzungöl is 100 km away from the city center.




 tereyağda alabalık
ızgara alabalık

Uzungöl'deki alabalık sefasından sonra şehir merkezine doğru çıktık. Son olarak akçaabat köftesi yiyecektik, bunun için Forum Trabzon'un yanındaki Nihat Usta'ya gittik.




Yeme ve gezme üzerine kurulu bir seyahatti. Trabzon yemyeşil ve sulak bir şehir. Yolda giderken sürekli bir şelale ve dere manzarasına rastlıyorsunuz, müthiş bir görüntü.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder